سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جاهای دیدنی پاریس

پایتخت دوست داشتنی فرانسه "پاریس" یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان بوده که جاذبه های توریستی فراوانی را در خود جای داده است. این شهر زیبا که به پایتخت عشاق معروف است، سالانه میزبان گردشگران بی شماری است که از اقصی نقاط جهان راهی آن می شوند تا گشت و گذاری رویایی را تجربه نمایند.

 

 در هر گوشه شهر پاریس عواملی وجود دارد که توریست ها را به وجد می آورد، از خیابان های قدیمی و سنگ فرش شده و درختان تزئینی تا نوتردام و برج ایفل. در این بخش از سایت لحظه آخر ما قصد داریم فهرستی از جاهای دیدنی پاریس را در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم تا در سفر به این شهر جذاب انتخاب هایی مطابق با روحیات خود داشته باشید.

 

  1. برج ایفل

برج ایفل از شگفت انگیزترین مکان های جهان است که نماد کشور فرانسه می باشد. عملیات ساخت این برج در سال 1886 آغاز شد و بعد از 26 ماه کارِ بی وقفه، در سال 1889 به مناسبت یکصدمین سال انقلاب مردم فرانسه رونمایی شد. سازنده این سازه خارق العاده "گوستاو ایفل" بوده که نام او را بر روی برج نهاده اند.

برج ایفل دارای ارتفاع 324 متری و عرض 128 متری است که برای رسیدن به بالاترین نقطه آن باید 1665 پله را طی کرد. یک نکته جالب در رابطه با این برج وجود دارد و آن عدم تعویض آسانسورهای سازه از زمان افتتاح تاکنون می باشد. این سازه فلزی حیرت آور را بلندترین سازه پاریس و چهارمین سازه بلند کشور فرانسه به حساب می آورند که در سال 1991 در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسید. در ساخت برج ایفل حدود 15 هزار قطعه فولاد به کار رفته که توسط 2/5 میلیون میخ پرچ به یکدیگر اتصال پیدا کرده اند؛ وزن این برج در حدود 7200 تُن است. برج ایفل که یکی از برترین سازه های دنیا می باشد را شاهکار معماری فرانسه می دانند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید گوستاو ایفل در بالاترین نقطه این برج یک اتاق مخفی برای خود طراحی کرده است.

آدرس: پاریس/ خیابان پنجم آناتولی/ فضای سبز میدان دان شان دو مارس

تلفن: 0892701239

ساعات بازدید: 9 الی 23:45

هزینه بازدید: بزرگسالان 10 یورو و کودکان 2 یورو

 

 

2. کلیسای جامع نوتردام

معروف ترین کلیسایی که در شهر پاریس وجود دارد "کلیسای جامع نوتردام" نامیده می شود که یکی از مظاهر ملی فرانسه به حساب می آید. این کلیسا با سک معماری گوتیکی که دارد در قلب پاریس رخ نمایی می کند. سازندگان این مکان مذهبی، پادشاه سنت لوئیس و اسقف Maurice de Sully بودند که در سال 1163 تصمیم گرفتند کلیسایی با سبک گوتیک را احداث نمایند؛ هم اکنون این کلیسا زیباترین اثر معماری گوتیک می باشد که تحسین همگان را برانگیخته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید عملیات ساخت این بنا تا سال 1345 به طول انجامید و در سال 1862 به عنوان میراٍ فرهنگی ثبت شد.

طول این بنا 128 متر، عرض آن 48 متر و ارتفاع آن 69 متر می باشد. سالانه حدود 13 میلیون توریست از کلیسای نوتردام بازدید می کنند. ارتفاع هر یک از برج های کلیسای نوتردام در حدود 70 متر و ارتفاع مناره آن حدود 90 متر می باشد. تعداد پنجره هایی که در این بنا تعبیه شده 113 عدد است. نمای خارجی و داخلی این اثر مزین به تعداد بسیار زیادی مجسمه چوبی و سنگی بوده که ابعاد آن ها متفاوت است.

لازم به ذکر است که بگوییم این کلیسای زیبا در 15 آوریل 2019 در رخداد آتش سوزی مناره خود را به طور کامل از دست داد و سقف آن نیز به طور جدی آسیب دید.

آدرس: پاریس/ خیابان پل جین پائول دوم/ پلاک 6

وب سایت: www.notredamedeparis.fr

هزینه بازدید: 10 یورو

ساعات بازدید: 8 الی 19

 

 

3. کاخ اپرای گارنیه

کاخ اپرای گارنیه یا خانه اپرای ملی پاریس در سال های 1862 الی 1875 توسط چالز گارنیه برای محل برگزاری نمایش های باله و اپرا تاسیس شد. وسعت کلی زمینی که کاخ در آن ساخته شده در حدود 11 هزار مترمربع است. این ساختمان 1600 صندلی داشته و تا سال 1989 نمایش های زیادی در آن برگزار شد. سبک معماری انجام شده در این بنا برگرفته از معماری رومی و یونانی می باشد. سالن اپرا که در طبقه دوم قرار دارد همچون نعل اسبی طراحی شده است. داخل سالن صندلی های قرمز رنگ در کنار ستون های طلایی رنگ جلوه ای تماشایی به محیط بخشیده است که طرح های منقوش روی سقف و لوستر بزرگ کریستالی آویخته از آن زیبایی های سالن را تکمیل نموده است. برای رسیدن به سالن آمفی تئاتر باید از پله های منحصر به فرد کاخ بالا روید.

وجود ستون های کلاسیک و تعداد 8 مجسمه در نمای خارجی ساختمان که به صورت قرینه طراحی شده اند، جلوه ویژه ای به بنا بخشیده است. در این کاخ علاوه بر نمایش خانه، فروشگاه، کتابخانه و موزه هم وجود دارد.

تلفن: 33171252423

وب سایت: www.operadeparis.fr

ساعات بازدید: 10 الی 16:30

 

 

4. موزه لوور

موزه لوور پاریس یکی دیگر از جاذبه های معروف این شهر است که مورد توجه گردشگران تور اروپا قرار گرفته است. ساختمان این موزه که در گذشته یک کاخ سلطنتی بوده، ظاهری خاص دارد که یکی از دلایل معروفیت آن می باشد.

موزه لوور پاریس در سال 1917 توسط هنرمندی به نام "لئو مینگ پی" طراحی شد و در سال 1973 درب های آن به روی عموم مردم باز شد. این هرم شیشه ای دارای 5 طبقه بوده که بخش های مختلفی از قبیل: بخش یونان و رم باستان، بخش نقاشی ها، بخش هنرهای تزئینی، مجسمه ها و تندیس ها، طراحی ها و آثار چاپی و مصر باستان دارد و بازدیدکنندگان بر اساس علایق خود می توانند از هر بخش دیدن کنند. به طور کلی می توان گفت در حدود 38 هزار اثر هنری در این موزه وجود دارد که قدمت آن ها مربوط به دوره های مختلف تاریخ می باشد.

وجود اثر مونالیزا در این موزه سبب شد که اسم موزه لوور پاریس در زمان کوتاهی بر سر زبان ها بیفتد و امروزه هم توریست های زیادی برای بازدید از آن به بزرگترین موزه هنر پاریس سفر کنند. سالانه حدود 8 میلیون نفر از این موزه سلطنتی بازدید می کنند.

آدرس: پاریس/ خیابان شانزلیزه/ میدان کنکورد

وب سایت: www.louvre.fr/en

ساعات بازدید: 9 الی 18

هزینه بازدید: 20 دلار

 

 

5. باغ لوکزامبورگ

یکی از زیباترین باغ هایی که جلوه ای تماشایی به شهر پاریس بخشیده، باغ لوکزامبورگ می باشد. این باغ زیبا در ابتدا در سده 17 همزمان با ساخت کاخ لوکزامبورگ ایجاد شد ولی می توان ادعا کرد ظاهر دلربایی که هم اکنون مشاهده می شود مربوط به طراحی هایی است که در سده 19 توسط معمار برجسته " J.F. Chalgrin" انجام شده است.

این باغ فضای سبز دل انگیزی دارد که قدم زدن در آن بسیار لذتبخش است البته باید بگوییم که وجود آب نماهایی در محوطه، تاثیر شایانی در ایجاد فضایی شاداب داشته است. باغ لوکزامبورگ دارای جذابیت هایی برای کودکان است (پونی سواری، چرخ و فلک، سرسره بازی و نمایش عروسکی) که بسیاری از آن ها ساعات خاطره انگیز کودکی خود را در آن سپری کرده اند. زمین تنیس، کنسرت فضای باز و فضای شطرنج از تفریحاتی است که بزرگان را در این مکان سرگرم می کند.

آدرس: پاریس/ محله لاتین

شماره تلفن: 0033140136200

 

 

6. موزه اورسای

یکی از مهم ترین موزه های مجسمه سازی و نقاشی در شهر پاریس قرار دارد و اورسای نامیده می شود. بسیاری از آثار هنری کشور فرانسه شامل مبلمان، عکس، نقاشی و مجسمه که متعلق به سال های 1848 الی 1914 می باشد، در این مکان نگه داری می گردد. موزه اورسای بزرگترین مجموعه هنر سبک امپرسیونیسم را دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این مکان در گذشته یک ایستگاه راه آهن بوده که به دلیل مناسب نبودن برای توقف قطار، تصمیم گرفته شد در مکان آن یک موزه ساخته شود. ساخت این موزه از سال 1848 کلید خورد و تا سال 1914 ادامه داشت. در سال 2011 طبقه بالایی موزه مورد مرمت قرار گرفت و هم اکنون مساحت آن به طور تقریبی 45 هزار مترمربع می باشد. گردشگران تور اروپا هم اکنون می توانند از طبقات همکف و میانی موزه بازدید کنند. امکان دسترسی به این موزه از طریق مترو، قطارهای شهری و اتوبوس وجود دارد.

آدرس: پاریس/ منطقه 7/ خیابان یکم La Legion d Honneur/ حاشیه رود سن

تلفن: 33140494814

وب سایت: www.musee-orsay.fr

ساعات بازدید: 9:30 الی 18

 

 

7. میدان کنکورد

میدان کنکورد دومین میدان بزرگ کشور فرانسه و بزرگترین میدان پاریس می باشد که وسعتی در حدود 85 هزار مترمربع دارد و در خیابان زیبای ریوولی واقع شده است. در قلب این میدان، قدیمی ترین یادبود فرانسه که یک ستون سنگی می باشد قرار گرفته است. در دو سوی میدان هم دو فواره شبیه به آب نماهای شهر رم وجود دارد که جلوه زیبایی به آن بخشیده اند. این میدان هشت ضلعی پیوند دهنده خیابان شانزلیزه و باغ تویلری می باشد. این میدان یکی از شلوغ ترین مکان های شهر پاریس است و دلیل آن هم وجود ساختمان های مهمی چون: سفارت ایالات متحده، ساختمان وزارت دریاداری فرانسه و هتل کریلیون در اطراف آن می باشد.

در این مکان اتفاقات مهمی در تاریخ فرانسه رخ داده و افراد زیادی اعدام شده اند که لوئی شانزدهم، همسرش و گیوتینی هم جزء آن ها بوده اند. این میدان را در گذشته لویی پانزدهم می نامیدند.

آدرس: پاریس/ انتهای خیابان شانزلیزه

هزینه بازدید: رایگان

 

 

8. بلوار شانزلیزه

خیابان شانزلیزه افزون بر این که مهم ترین خیابان پاریس می باشد، زیباترین خیابان دنیا است. این خیابان طویل و چشم نواز، محل مناسبی برای قدم زدن می باشد. در این بلوار تعداد زیادی فروشگاه لوکس وجود دارد که برندهای معروفی را عرضه می کنند. افزون بر این فروشگاه ها، رستوران ها و کافی شاپ هایی در این بلوار قرار دارد که مورد توجه توریست ها می باشد.

این خیابان محل اسکان اعیان نشینان است. خیابان شانزلیزه که مابین میدان های کنکورد و شارل دوگل قرار گرفته، طولی 1.9 کیلومتری و عرضی 70 متری دارد.

آدرس: پاریس/ خیابان شانزلیزه

هزینه بازدید: رایگان

 

 

9. کلیسای سکره کر

کلیسای سکره کر در مرتفع ترین نقطه شهر (محله مون مارتر) واقع شده و زمانی که از خیابان مونتمارت بالا می روید این کلیسای باشکوه جلوه گر می باشد. مراحل ساخت این کلیسا که طرحی از معمار معروف "پل آبادی" بود از سال 1875 الی 1991 ادامه داشت که تمامی هزینه های مربوط به آن را دولت فرانسه پرداخت کرده است. ساختمان این کلیسا شبیه به یک صلیب است که در چهار سوی گنبد مرکزی آن، 4 گنبد با ابعاد کوچکتر قرار گرفته است. وقتی به این کلیسا خیره می شوید، الهاماتی از کلیسای جامع واتیکان را مشاهده می کنید.

گنبد مرکزی این بنا دارای ارتفاع 83 متری و قطر 16 متری می باشد. جالب است بدانید که بزرگترین موزائیک فرانسه با مساحت 475 مترمربع بر سقف این بنا کار گذاشته شده است.

 

 

10. طاق پیروزی

طاق پیروزی دومین طاق نصرت جهان است که نام بسیاری از شهدای قهرمان فرانسه بر روی آن حک شده و یکی از مهم ترین یادبودهای دنیا می باشد. عرض این بنای تاریخی 22 متر، پهنایش 45 متر و ارتفاع آن 50 متر است.

این طاق شباهت زیادی به دروازه های ورودی شهر دارد. در واقع ساخت این بنا برای گرامیداشت سربازانی است که در جنگ های انقلاب فرانسه و دوران ناپلئون مخلصانه جنگیدند و جان خود را از دست دادند. برای احترام به مقام والای این شهیدان، مردم فرانسه تصمیم گرفتند که طاق پیروزی را بنیان نهند، از همین رو در تاریخ 15 آگوست 1806 اقدامات لازم را انجام دادند. سرانجام این طاق بزرگ در سال 1836 افتتاح گشت.

آدرس: پاریس/ میدان شارل دو گل

تلفن: 330155377377

ساعات بازدید: 10 الی 22:30

هزینه بازدید: 12 یورو

 

 

11. گورستان پرلاشز

شاید کمی عجیب باشد که بدانید در شهر پاریس یک گورستان، مکانی گردشگری به حساب می آید. پرلاشز یک قبرستان قدیمی و بسیار بزرگ است که آرامگاه افراد معروفی چون: ساموئل هانمن، ژان فرانسوا لیوتار، کلود شابرول، ژان دو لا فونتن، صادق هدایت و غیره در آن قرار دارد. البته زمانی که این گورستان در سال 1804 راه اندازی شد، اولین بار یک کودک (دختر) 5 ساله در آن به خاک سپرده شد.

وسعت کلی این گورستان پربازدید در حدود 43 هکتار است. بر اساس برخی از منابع، در این قبرستان حدود 300 هزار نفر دفن شده اند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این گورستان طراحی هایی است که هنرمندان معروف در آن انجام داده اند. آرامگاه اسکار وایلد (نویسنده معروف) یکی از شاخص ترین مواردی است که طراحی خاصی دارد و می توانیم به آن اشاره کنیم.

آدرس: نواحی شرقی پاریس/ فاصله 3 کیلومتری از مرکز شهر/ خیابان 16 قوپو

ساعات بازدید: 8 الی 18

هزینه بازدید: رایگان

 

 

12. کلیسای سنت شاپل

یکی دیگر از کلیساهای سبک معماری گوتیک در شهر پاریس "سنت شاپل" نام دارد که قدمت آن به قرن 13 میلادی باز می گردد. این کلیسای زیبا و سلطنتی که مملو از آثار تاریخی می باشد، به دستور لویی چهارم ساخته شده است. این بنای 2 طبقه در طول 7 سال ساخته شد.

برخی از آثاری که در این مکان در معرض نمایش قرار گرفته، اشیای مقدسی است که لویی نهم در قرن 13 میلادی از امپراطوران قسطنطنیه خریداری کرده و از ارزش والایی برخوردار هستند. به طور تقریبی ارزش این آثار 3 برابرِ کل هزینه ای است که برای احداث کلیسا هزینه شده است. بخش قابل توجهی از هزینه های کلیسا را به طبقه بالای آن که برای پادشاه در نظر گرفته شده بود اختصاص داده اند و تزئینات شگفت انگیزی در آن انجام دادند. شیشه های نقاشی شده این کلیسا سبب شهرت دوچندان آن شده و جلوه ای خاص به آن بخشیده است. به طور کلی در نمای این ساختمان 15 پنجره بزرگ، 1 پنجره گرد به شکل گل رز و سنگ های زینتی به کار رفته است. گردشگران تور پاریس باید بدانند که ساعات بازدید از این جاذبه، در روزهای مختلف هفته متفاوت است.

بخش هایی از این ساختمان در طی آتش سوزی و سیل آسیب دید که در سال 1836 بازسازی گردید.

آدرس: پاریس/ بلوار دو پالائیس/ پلاک 8

هزینه بازدید: 10 یورو

ساعات بازدید: 9 الی 17

 

 

13. گورستان زیرزمینی کاتاکومب

گورستان زیرزمینی کاتاکومب موقعیت مکانی جالبی دارد به گونه ای که درست زمانی که در بلندترین نقطه شهر قرار دارید، باید وارد یکی از عمیق ترین مکان های شهر شوید و 130 پله را پشت سر بگذارید تا این دخمه را به تماشا بنشینید. درواقع این مکان در گذشته معدن سنگ های آهکی بوده که در حاشیه شهر قرار داشته است. این مکان که در سال 1738 ساخته شده، زمانی یک قبرستان زیرزمینی بوده و هم اکنون به مکانی توریستی تبدیل شده است.

این گورستان رمزآلود که دارای راهروها و دالان های بی شمار می باشد، حدود 6 میلیون اسکلت را در خود جای داده است.

آدرس: پاریس/ دنفرت/ روشرائو

هزینه بازدید: 8 یورو